das Studio was betrokken bij de implementatie van de nieuwe naam ‘de Volksbank’.
Brand development
De Volksbank
In de uitloop van de bankencrisis koos de Volksbank voor een herpositionering als nutsbank. Bankieren met de menselijke maat werd de basispremisse van een nieuwe beweging binnen de bankenwereld.
Om het grotere verhaal klein te maken zijn diverse interne campagnes en programma’s in samenwerking met de HR-afdeling gelanceerd. das Studio verzorgde ook diverse arbeidsmarktcampagnes.
Alle communicatie-uitingen sluiten aan bij de strategie en ambitie van de Volksbank. Samen wordt er gewerkt aan een gezamenlijke en individuele toekomst – continu.
De organisatie is in beweging, de werknemers bewegen mee. De campagnes prikkelen en inspireren medewerkers en versterken de verbinding tussen medewerker en maatschappij, tussen de verschillende bankmerken en het hoofdkantoor én tussen medewerkers onderling.
De Volksbank ziet haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als essentieel onderdeel van haar positionering. Alleen door wijzigingen in de structuur kunnen wijzigingen in het gedrag effectief ter weeg worden gebracht. das Studio ondersteunt de MVO-ambities van de Volksbank doormiddel van sterk visueel georiënteerde communicatie-uitingen.
Het relatiemagazine ‘Manifesto’ is onderdeel van de middelenmix. Manifesto heeft de gelegenheid gekregen om langere en meer visueel gedragen verhalen te vertellen. De artikelen krijgen ruimte om te ademen en worden ondersteund door sterk beeld. Het gaat om bezinning en ‘langzame journalistiek’. Manifesto wil bruggen slaan en wekt daarmee de missie van de bank tot leven.
Moak
Moak is een nieuwe merk met verschillende extensies.
Van glutenvrije pancakes tot hipster kleding, alles is te vinden binnen deze store. En dat allemaal met een 'mellow urban' vibe.
Moak gaat van restaurant naar franchise en moet hiervoor een huisstijl ontwikkelen die mee kan groeien met hun internationale ambitie.
Tijdens dit proces wordt ingegaan op de identiteit van de organisatie. Door middel van onderzoek proberen we de positionering stevig neer te zetten en te bepalen wie de doelgroep is.
De strategie en de visuele identiteit samen bepalen niet alleen de look & feel, maar ook de manier van communiceren. Wanneer de voorgaande fases succesvol zijn verlopen kan de gewenste boodschap bij de juiste doelgroep in de vorm van een campagne gepresenteerd worden.
Edel
Edel is een relatief kleine club annex restaurant, maar door middel van vernieuwende events bekend in heel Nederland.
Alle designs en middelen volgen een isometrisch basis-perspectief. Het architectonische aspect van de locatie wordt hiermee benadrukt.
das Studio heeft een nieuwe huisstijl ontwikkeld voor dit merk dat staat voor fun, speelsheid en beleving.
Het isometrische perspectief leent zich goed om mini-verhaaltjes in beeld te brengen en infographics te creëren.
Elke uiting is een klein verhaaltje op zichzelf, waarin iets van het merk voelbaar is.
Een warme zachte fotografische beeldtaal zoomt in op het belevings- en entertainment-aspect.
Voor kanalen die gericht zijn op informatie-overdracht heeft das Studio een eigen infographic-taal ontwikkeld, die aansluit bij de rest van de stijl.