Campagne-video ter ontsluiting van nieuwe
doelgroepen.
Communicatie strategie
Sanquin de bloedbank
Sanquin is een not-for-profit organisatie, die de bloedvoorziening in Nederland verzorgt.
Sanquin werft donors en zorgt ervoor dat er voldoende bloed van alle bloedgroepen in huis is. Dat is dagelijks werk, omdat bloed kort houdbaar is. De patiënt is veeleisend en is gewend geraakt aan persoonlijke en snelle behandeling. Sanquin anticipeert op deze standaard door een nieuwe interne structuur op te bouwen. Het aanpassen aan de snelheid van de buitenwereld staat daarin centraal.
das Studio heeft samen met Sanquin het strategische programma vertaald naar een 2-jarig intern communicatieconcept: Sanquin+. Even stil staan bij een nieuwe start voor een organisatie, die 24/7 draait.
Net geboren baby op de cover van Sanquin+ magazine #1
‘We willen oude structuren
doorbreken en trots genereren.’
De communicatie-doelstellingen zijn gelaagd opgebouwd:
- Karakteriseren van Sanquin (Wie zijn we, waarom zijn we op aarde en wat doen we)
- Richting geven (We duiden onze koers en gaan in op onze keuzes)
- In perspectief plaatsen (We laten zien met welke interne en externe factoren we dealen en hoe we daar mee omgaan)
- Informeren (We laten zien hoe Sanquin wordt ingericht om “in controle” te zijn)
- Actiemodus tonen (We laten concreet zien dat we met elkaar aan de weg timmeren)
Het verhaal van Sanquin in beeld gebracht
via een interactieve website met de titel:
Alles onder één dak.
Positief laden & activeren van medewerkers
Cover Sanquin+ magazine #4
Ben je als donor een held? Sanquin+ magazine #4
Naast een strategieweek met inspirerende lezingen en workshops werd ook een festival voor alle medewerkers georganiseerd. Samen nadenken over de toekomst in een informele context.
Top-down zijn er meer dan 80 moderniseringsprojecten geformuleerd en bottom-up is er ruimte gecreëerd voor eigen initiatieven. Tijdens de implementatie heeft das Studio samen met Sanquin Communicatie daarop aansluitend 5 strategische themavelden bespeeld: de + voor de patiënt, de + van samen, de + van verbetering, de + van kennis, de + van jouw idee.
das Studio ontwikkelde een illustratieve beeldtaal bij Sanquin+
Logo Sanquin+
Uber
Bij Uber wordt er de komende jaren een verandering verwacht in werkpatronen. Het nieuwe werken wordt wereldwijd door herinrichting van kantoren gefaciliteerd. Vanuit de premisse: ‘Jij bent de baas. Bepaal je eigen werktijden’ is een communicatiestrategie ontwikkeld.
das Studio heeft voor, tijdens en na de herinrichting van het hoofdkantoor in Amsterdam door middel van sterk visueel georiënteerde communicatiemiddelen een bijdrage mogen leveren aan deze ontwikkeling.
Werken waar, wanneer en hoe je dat wilt. Aanwezig zijn en uren maken is niet meer wat telt; het gaat om de output die je levert.
Als medewerker krijg je de ruimte en de vrijheid om je werk binnen bepaalde grenzen naar eigen inzicht te doen. De visuals stimuleren het gebruik van de vernieuwde faciliteiten en motiveren de werknemers tot meer zelfstandigheid.
NVM
De vastgoedsector ondergaat een transitie. Als branchevereniging neemt NVM zijn verantwoordelijkheid om de ontwikkelingen te duiden en zijn leden op weg te helpen naar het toekomst-proof maken van hun business. das Studio is betrokken bij het ontwikkelen van een nieuwe communicatiestrategie en -campagne rondom dit onderwerp.
De campagne ‘NVM Future — The future is now’ is in 2019 gestart en gaat drie jaar lopen. Alle items richten zich op de toekomst van het vak en zijn binnen een overkoepelend visueel concept vorm gegeven.
Het gaat in de communicatieopbouw om: herkenning, inspiratie, verbinding en laagdrempelige instapmomenten voor de leden. Er is bewust gekozen voor een ‘geleidelijkheid’ in de campagne. Alleen op deze manier konden we stapjes voorwaarts maken, zonder een belangrijk deel van de doelgroep te verliezen.
Een korte terugblik helpt de vooruitblik te versterken. Het eerste Future-congres stond daarom ook in het teken van 120 jaar NVM. Met als doel de makelaars te activeren en te mobiliseren.
Alles draaide om de vraag: hoe maken we het vak relevant? Het programma was er op gericht om betrokkenheid en trots te stimuleren en de makelaars vertrouwen te geven in eigen kennis en innovatiekracht.
De NVM bestaat al 120 jaar. In de afgelopen 120 jaar is het vak nooit stil blijven staan. Ondernemersgeest, inventieve vondsten en samenspel met collega’s hebben geleid tot een onophoudelijke ontwikkeling in de branche.
Het tweede Future-congres: Humberto Tan interviewt NVM voorzitter Onno Hoes
das Studio haalt content op en het verspreidt deze onder de leden via diverse kanalen (event, tentoonstelling, social media, etc,).
NVM Future is een schaalbaar concept, waarin makelaars, op eigen tempo, kunnen innoveren. De schaalbaarheid appelleert aan de brede NVM-doelgroep met een zeer divers kennisniveau inzake het innovatieonderwerp.
Het concept ondersteunt ook het bruggen bouwen met de regio’s door middel van innovatieve roadshows. We gaan het land in en lopen letterlijk tegen de (regionale) uitdagingen van de verschillende makelaars aan.