TNO heeft een sterk merk, maar onderzoek laat zien dat ondernemers nog niet duidelijk weten wat TNO doet, welke waarde het biedt en wanneer zij kunnen aankloppen.
Communicatie strategie
Hieronder presenteren we drie casussen uit onze portfolio die laten zien hoe wij dit in de praktijk brengen.
TNO
Das Studio helpt TNO om de merkpersoonlijkheid te verbreden en te moderniseren, zodat het merk relevanter wordt voor klanten, werkzoekenden en andere doelgroepen die nu minder vanzelfsprekend worden bereikt.
Een uitdaging waar TNO voor staat is het visueel aantrekkelijk en begrijpelijk presenteren van complexe informatie.




We weten dat informatie – ook complexe – gebaat is bij sterk beeld.

Beeldcreatie is een specialisatie van das Studio, met name opgeruimde, makkelijk leesbare designs met daarin een sterk visueel hart.
Voor TNO verbreden we de merkidentiteit met een Liquid Glass-effect: een transparante, gelaagde beeldtaal die diepte en dynamiek toevoegt.












Lichte vervorming, glasachtige helderheid, zachte gradients en vloeiende beweging creëren een eigentijdse, intuïtieve laag die het merk frisser en moderner maakt.



Deze aanpak versterkt de hiërarchie in informatie en creëert één samenhangende ervaring over verschillende dragers, met aandacht voor goede leesbaarheid.
NVM
De vastgoedsector ondergaat een transitie. Als branchevereniging neemt NVM zijn verantwoordelijkheid om de ontwikkelingen te duiden en zijn leden op weg te helpen naar het toekomst-proof maken van hun business. das Studio is betrokken bij het ontwikkelen van een nieuwe communicatiestrategie en -campagne rondom dit onderwerp.

De campagne ‘NVM Future — The future is now’ is in 2019 gestart en gaat drie jaar lopen. Alle items richten zich op de toekomst van het vak en zijn binnen een overkoepelend visueel concept vorm gegeven.
Het gaat in de communicatieopbouw om: herkenning, inspiratie, verbinding en laagdrempelige instapmomenten voor de leden. Er is bewust gekozen voor een ‘geleidelijkheid’ in de campagne. Alleen op deze manier konden we stapjes voorwaarts maken, zonder een belangrijk deel van de doelgroep te verliezen.
Een korte terugblik helpt de vooruitblik te versterken. Het eerste Future-congres stond daarom ook in het teken van 120 jaar NVM. Met als doel de makelaars te activeren en te mobiliseren.

Expositie 100 jaar NVM
Alles draaide om de vraag: hoe maken we het vak relevant? Het programma was er op gericht om betrokkenheid en trots te stimuleren en de makelaars vertrouwen te geven in eigen kennis en innovatiekracht.

De NVM bestaat al 120 jaar. In de afgelopen 120 jaar is het vak nooit stil blijven staan. Ondernemersgeest, inventieve vondsten en samenspel met collega’s hebben geleid tot een onophoudelijke ontwikkeling in de branche.

Het tweede Future-congres: Humberto Tan interviewt NVM voorzitter Onno Hoes

Jubileum-uitgaves
das Studio haalt content op en het verspreidt deze onder de leden via diverse kanalen (event, tentoonstelling, social media, etc,).

NVM Future is een schaalbaar concept, waarin makelaars, op eigen tempo, kunnen innoveren. De schaalbaarheid appelleert aan de brede NVM-doelgroep met een zeer divers kennisniveau inzake het innovatieonderwerp.

Het concept ondersteunt ook het bruggen bouwen met de regio’s door middel van innovatieve roadshows. We gaan het land in en lopen letterlijk tegen de (regionale) uitdagingen van de verschillende makelaars aan.
Sanquin de bloedbank
Sanquin is een not-for-profit organisatie, die de bloedvoorziening in Nederland verzorgt.
Sanquin werft donors en zorgt ervoor dat er voldoende bloed van alle bloedgroepen in huis is. Dat is dagelijks werk, omdat bloed kort houdbaar is. De patiënt is veeleisend en is gewend geraakt aan persoonlijke en snelle behandeling. Sanquin anticipeert op deze standaard door een nieuwe interne structuur op te bouwen. Het aanpassen aan de snelheid van de buitenwereld staat daarin centraal.
Campagne-video ter ontsluiting van nieuwe
doelgroepen.
das Studio heeft samen met Sanquin het strategische programma vertaald naar een 2-jarig intern communicatieconcept: Sanquin+. Even stil staan bij een nieuwe start voor een organisatie, die 24/7 draait.
Net geboren baby op de cover van Sanquin+ magazine #1

‘We willen oude structuren
doorbreken en trots genereren.’

Zwevende medewerker uit Sanquin+ magazine #6

De communicatie-doelstellingen zijn gelaagd opgebouwd:
- Karakteriseren van Sanquin (Wie zijn we, waarom zijn we op aarde en wat doen we)
- Richting geven (We duiden onze koers en gaan in op onze keuzes)
- In perspectief plaatsen (We laten zien met welke interne en externe factoren we dealen en hoe we daar mee omgaan)
- Informeren (We laten zien hoe Sanquin wordt ingericht om “in controle” te zijn)
- Actiemodus tonen (We laten concreet zien dat we met elkaar aan de weg timmeren)
Het verhaal van Sanquin in beeld gebracht
via een interactieve website met de titel:
Alles onder één dak.


Positief laden & activeren van medewerkers
Cover Sanquin+ magazine #4

Ben je als donor een held? Sanquin+ magazine #4

Naast een strategieweek met inspirerende lezingen en workshops werd ook een festival voor alle medewerkers georganiseerd. Samen nadenken over de toekomst in een informele context.


Sanquin+ festival voor alle medewerkers

Top-down zijn er meer dan 80 moderniseringsprojecten geformuleerd en bottom-up is er ruimte gecreëerd voor eigen initiatieven. Tijdens de implementatie heeft das Studio samen met Sanquin Communicatie daarop aansluitend 5 strategische themavelden bespeeld: de + voor de patiënt, de + van samen, de + van verbetering, de + van kennis, de + van jouw idee.

das Studio ontwikkelde een illustratieve beeldtaal bij Sanquin+

Logo Sanquin+