Feature 03
Editorial content

Editorial content

Das Studio ontwikkelt sterke redactionele producten en heeft daar veel ervaring én plezier in. Onze redactionele benadering verbindt inhoud, vorm en storytelling tot heldere, onderscheidende concepten.

We werkten aan uiteenlopende titels – van commercieel tot maatschappelijk – zoals Nieuwe Revu, Playboy, Samsam en voor de Gemeente Amsterdam. Hieronder tonen we vier casussen die dit laten zien.

Case 01

Nieuwe Revu

das Studio heeft samen met Pijper Media de Nieuwe Revu opnieuw in de markt gezet. Door middel van het aanscherpen van de redactionele formule en een totale restyle werd deze titel gerevitaliseerd.

Pijper Media — Nieuwe Revu
Nieuwe Revu coversNieuwe Revu coversNieuwe Revu coversNieuwe Revu coversNieuwe Revu covers

Om de continuïteit te waarborgen verzorgen we elke week de vormgeving en opmaak. We werken op locatie om een efficiënt workflow met de redactie te faciliteren. Aanvullend creëren we beeldmateriaal en animaties voor Twitter en Instagram.

das Studio heeft één overkoepelende stijl voor alle toepassingen ontworpen. Een visueel raster en een klassieke kleurstelling (rood / zwart) zorgen voor herkenbaarheid.

De magazinevormgeving kenmerkt zich door grote beeldposities, eenvoudige layouts, rustige leesteksten en een strakke lijnvoering.

De Nieuwe Revu zoekt ook aansluiting met andere media en is regelmatig te gast in diverse talkshows en TV-programma’s.

Pijper Media — Nieuwe Revu
Nieuwe Revu spreadsNieuwe Revu spreadsNieuwe Revu spreadsNieuwe Revu spreadsNieuwe Revu spreadsNieuwe Revu spreadsNieuwe Revu spreads

Case 02

Gemeente Amsterdam

Goede communicatie in Amsterdamse ontwikkelbuurten is cruciaal om bewoners tijdig te informeren, te betrekken bij veranderingen en draagvlak te creëren voor initiatieven die hun leefomgeving direct raken.

Voor laaggeletterden is een visuele aanpak effectiever, omdat beeldinformatie sneller ontleedt en minder afhankelijk is van taalvaardigheid.

We creëerden een visuele stijl die ook complexe boodschappen helder, warm en duidelijk kan communiceren.

Het gemeentebestuur hecht grote waarde aan de participatie van buurtbewoners.

Hen wilden we in de communicatie terug laten komen, zodat de uitingen toegankelijk en herkenbaar blijven.

10_A-dam

In het kader van dit project ontwikkelden we ook een website, waarop alle lopende projecten in kaart worden gebracht. Deze website kan direct door de wijkteams worden geüpdatet en kan worden gebruikt bij hun gesprekken.

14_A-dam_mobile_slider_114_A-dam_mobile_slider_2
Krant om bewoners te informeren
Spread voor krant Spagettiflat, ZaandamSpread voor krant Spagettiflat, ZaandamSpread voor krant Banne Zuid, Amsterdam• Spread voor krant Banne Zuid, Amsterdam
Case 03

Playboy

das Studio verzorgt 10 keer per jaar de art direction en vormgeving van de Nederlandse Playboy-uitgave. De Playboy is een echt mens-magazine met mooie features en bijzondere beeldseries.

Het ontwikkelen van vernieuwend beeld is een van de grote uitdagingen van deze titel. Regelmatig bedenken en begeleiden we een grote photoshoot.

Pijper Media — Playboy
Playboy coversPlayboy coversPlayboy coversPlayboy coversPlayboy coversPlayboy covers

Een photoshoot organiseren we met een beproefd netwerk van fotografen, stylisten, beeldbewerkers en videomakers. Alles wat nodig is om van de productie een succes te maken.

Los daarvan creëren we praktisch en kostenbewust beeld voor de lopende nummers dat altijd een sterke link met de redactionele invalshoek heeft.

Als artdirectors denken we graag redactioneel en inhoudelijk mee. Tekst en beeld ontwikkelen we simultaan, zodat de artikelen een sterke samenhang vertonen.

Pijper Media — Playboy
Playboy spread 01Playboy spread 02Playboy spread 03Playboy spread 04Playboy spread 05Playboy spread 06Playboy spread 07
Case 04

Sam Sam

das Studio verzorgt al sinds 6 jaar de vormgeving van kindermagazine SamSam. Om aansluiting te houden bij deze bijzondere doelgroep hebben we in deze periode al een aantal transities van het magazine begeleid.

We hebben een character ontwikkeld, die de lezer aan de hand neemt langs allerlei thema’s en op bezoek gaat bij kinderen in andere werelddelen.

Samen met de redactie maken we complexe maatschappelijke onderwerpen inzichtelijk voor kinderen tussen de 8 en 12 jaar.

Illustratie bij thema mobile

Het magazine wordt in het onderwijs gebruikt met als doel verbinding en inlevingsvermogen bij kinderen te bevorderen.

SamSam cover #9_Poep

SamSam cover #5_De zee

SamSam cover #4_Rijk

Sijthoff Media – Sam Sam
Sam Sam spreadsSam Sam spreadsSam Sam spreadsSam Sam spreadsSam Sam spreadsSam Sam spreads